המאמר המצורף כאן מתחקה אחר השונות והציפייה התעסוקתית של בני דור ה-Y

שיעור מדהים של 50% מבני דור המילניום יאכלס את כוח העבודה בעולם עד 2020, קובע דו”ח של חברת PWC. למרות שקשה לסווג את כל האנשים שנולדו בין 1980 ל-2000 (בני דור המילניום) כבעלי סוג אישיות אחד מאחר ובין בני אדם יש הבדלים של מנטליות והרגלים, מחקרים והתנסות ממקור ראשון מעידים שיש דרכים לשפר את המעורבות של בני הדור הזה בעבודתם. הנה שלושה עקרונות שכדאי לזכור כאשר מנסים להגביר את מעורבות דור המילניום:

הכרה והערכה

מחקר של TinyPulse   מעיד ש-79 אחוזים מהעובדים מרגישים שלא מעריכים אותם מספיק, וזאת עקב מחסור בהפגנת הערכה והכרה במקום העבודה. למנהלים ולעמיתים לעבודה מומלץ לתת משוב חיובי לעתים קרובות ולהקפיד שיהיה קשור לעבודה שעשה האדם שמקבל את המשוב. הקפידו לומר תודה אפילו על הדברים הקטנים ביותר. על פי משאל שנערך לאחרונה על-ידי מכון גאלופ, ” רק 19 אחוזים מבני דור המילניום סבורים שהם מקבלים משוב על ביצועיהם באופן סדיר.” העובדה המדאיגה הזו מחמירה לאור ממצא נוסף של המחקר: “עוד פחות (17%) מבני דור המילניום מרגישים שהמשוב שהם כן מקבלים הוא בעל משמעות.” מכאן שאם אתם רוצים לחזק את מעורבות בני דור המילניום בעבודתם, כדאי לספק להם משוב סדיר, הן חיובי והן שלילי.

גמישות

מספר האנשים העובדים מרחוק לפחות פעם בשבוע נמצא במגמות עליה משמעותית בשנים האחרונות. דו”ח שפורסם לאחרונה על-ידי Global Workplace Analytics  מראה ש-50 אחוזים מהעובדים מועסקים במשרה המאפשרת להם לעבוד מרחוק. מדובר בגידול של 103 אחוזים מאז 2005. הרבה מנהיגי חברות מבינים שכל עוד העבודה נעשית בזמן, אין זה משנה היכן או איך היא נעשית. יש עובדים שמרגישים שהם מספיקים לעשות יותר כאשר הם עובדים מהבית או מבית קפה שכונתי, הרחק מהסחות הדעת של המשרד. במידת האפשר, תנו לעובדיכם אפשרות לבחור ובכך תחזקו את הקשר שלהם למקום העבודה ואת ההתלהבות שלהם מעבודתם.

קצת פאן!

ואחרון חביב, נסו ליצור תרבות עבודה וסביבה שיהיו מהנות לכולם. עובדים רוצים להרגיש שייכים לקהילה, אומרת לורן דרל, בלוגרית בת דור המילניום. יצירת תרבות מכילה וכיפית יכולה לסייע רבות בהשגת עובדים מרוצים ומעורבים. יש הרבה דרכים לשמח את העובדים: מכונית גלידה, פינוי זמן למשחק של כמה דקות או יציאה מאורגנת לפארק הסמוך יתרמו לפיתוח קשרים בין העובדים. טוני הסייה, המנכ”ל של Zappos , אמר פעם: “כאשר התרבות הארגונית טובה, שירות מעולה ובניית מותג או עסק חזק לטווח רחוק נוצרים מאליהם.”

מכאן שהקדשת זמן לשמח את העובדים עשויה להשתלם לכולם.

האם יש לכם רעיונות נוספים לחיזוק המעורבות של בני המילניום במקום העבודה?