עבודה היא דבר שמאוד קל להישאב אליו – הלו”זים צפופים והמלאכה מרובה, פרויקטים נכנסים בלי סוף והעבודה השוטפת לא פוחתת.

אם התמזל מזלכם ואתם מאלה שאוהבים את העבודה שלהם (מה שמזכה אותה בשם הנוצץ “קריירה”), ההנאה מהעשייה היא עוד דלק שמאפשר לכם להישאר במשרד עד שעות מאוחרות יותר ויותר.כל זה טוב ויפה – שאפתנות, התמדה ועבודה קשה הן תכונות חיוביות מאוד, אבל הבעיה מתחילה כאשר יום בהיר אחד מכה בכם התובנה – “חוץ מהעבודה אין לי כלום”.

עובדים טובים הם קודם כל אנשים מאושרים

אנו בחברת Sodexo מאמינים שכדי להיות מאושרים ומלאי שמחת חיים, צריך יותר מקריירה מספקת – צריך חברים טובים שנפגשים איתם מדי פעם לארוחה או לבילוי, צריך תרבות, כמו צפייה בהצגות ובסרטים וקריאת ספרים, צריך מדי פעם להתנתק מההמולה ומהלחץ ולצאת לחופשה קצרה, וגם לא יזיק לעסוק בתחביב או שניים, בשביל הכיף והנפש.

אתם צריכים לומר לעצמכם – “אני לא רק איש קריירה. אני אדם בעל תחביבים וחברים, שרוצה ליהנות מהחיים” ולהוסיף עוד משפט, לא פחות חשוב – “ואם אני לא אאפשר את זה לעצמי, אף אחד אחר לא יעשה את זה עבורי”.

אם הגעתם למסקנה הזו, סימן שאתם כבר בחצי הדרך לאיזון נכון יותר בין קריירה ופנאי. ניסחנו עבורכם מספר טיפים,שיעזרו לכם לעבור בקלות את המשך הדרך:

החליטו מה “עושה לכם את זה”

כפי שאמרנו, מעבר לקריירה, יש עוד הרבה מאוד דברים שאתם ודאי רוצים לעשות. חלקם יומיומיים, כמו להקפיד על שגרת אימונים בחדר הכושר, להיפגש מדי פעם עם חברה לקפה, לנסוע לחופשה קצרה. ואילו חלקם בגדר חלומות של ממש – לכתוב ספר, להתאמן עם להקת חברים, להקים נבחרת כדורסל עם החבורה מימי התיכון.

המציאות היא, שכאנשי קריירה עסוקים, כנראה לא תוכלו לעשות את הכל. על כן, עצתנו היא שתערכו רשימה של כל הדברים שאתם רוצים לעשות ותבחרו אחד – זה שהכי חשוב לכם שייתן לכם זריקת מרץ חדשה לחיים, שילהיב אתכם. כשתמצאו את ה”אחד”, תוכלו להמשיך הלאה מהתכנון – למימוש.

 צרו איים של זמן

בעולם מונחה קריירה, כשנראה ש- 24 שעות ביממה לא מספיקות לכלום, זמן הוא מצרך נדיר ומבוקש. הגישה של אנשי קריירה רבים היא שהם יעשו משהו שהם רוצים או חלמו עליו “כשיתפנה לי זמן”. אז יש לנו חדשות בשבילכם – זמן הוא לא דבר שמתפנה לבד. אתם רוצים להקדיש זמן לתחביב או לעיסוק כלשהו? תדאגו לפנות אותו באופן יזום!

לאחר שהחלטתם מהו הדבר שתרצו להקדיש לו זמן, נסו להעריך מהו פרק הזמן שעליכם להקדיש לו – ערב אחד בשבוע? שעה מדי יום? אחרי שהחלטתם, זה הזמן ליישם – ביום ובשעה שקבעתם, תעסקו אך ורק במה שפיניתם זמן עבורו!

 בקשו את עזרת האנשים שסביבכם

דאגו לכך שהעיסוק במה שמלהיב אתכם באמת יתאפשר ואל תהססו לבקש עזרה – אם צריך לבקש מבן הזוג שייקח על עצמו את הסעת הילדים לחוגים באותו יום – עשו זאת. אם משמעות הדבר לדבר עם המעסיק ולהגיע להסדר של ימי עבודה קצרים בחלק מהשבוע וימי עבודה נותרים ארוכים יותר, דברו איתו ועשו את השינוי. (כחברה המעסיקה יותר מ 428,000 עובדים בכל העולם, אנו מבינים את הצורך שלהם בהקדשת זמן לחיים האישיים, למשפחה ולתחביבים ועושים הכל על מנת ללכת לקראתם).

אל תהססו לפנות גם לסבים וסבתות, בייביסיטר, חברים – כל מי שיכול לאפשר לכם לפנות זמן למטרה שהצבתם לפניכם.

שימו לב – עזרת הסובבים מתבטאת לא רק בלקחת על עצמם מטלות שונות שיפנו אתכם למטרה שהצבתם לעצמכם, אלא גם בהבנה ובתמיכה – צפו מהסובבים אתכם לכבד את החלטתכם להקדיש זמן לדבר שאתם אוהבים, גם אם הוא לא רווחי או קשור לפרנסה.

תמיכת המשפחה והחברים תסייע לכם להתמיד, בדיוק כפי שהבעת חוסר תמיכה תרפה את ידיכם.

 הימנעו מהסחות דעת וממטלות אחרות

נגיד שהחלטתם לכתוב ספר, ולשם כך בכוונתכם להקדיש שלושה ערבים בשבוע, שעתיים בכל ערב. בזמן שתשבו מול המסך ותכתבו, העולם שסביבכם ימשיך לנהוג כהרגלו – ייתכן בהחלט שהנייד שלכם יצלצל, שהודעות מייל ייכנסו ושתזכורות אודות הפרזנטציה למחר ימשיכו לנדנד. אל תתנו לכל אלו להפריע לכם – לא בשעתיים שהקצבתם לעצמכם. זה יחכה, משום שמה שאתם עושים עכשיו אינו פחות חשוב. היזהרו מלעשות לעצמכם הנחות נוסח “אני רק אשיב למייל ההוא ממנהל הלקוחות” או “רק אחזיר צלצול לשאול אם כבר קיבלו את הקובץ ששלחתי”. זהו מדרון חלקלק, משום שרוב מקומות העבודה לא יהססו לנגוס בזמן שהוא שלכם ורק שלכם.

ולא רק בענייני עבודה מדובר – גם מטלות היומיום יחכו. סל הכביסה המלא לא יברח לשום מקום ואת המדיח תוכלו לרוקן גם עוד שעתיים.

 ה”אני מאמין” של חברת Sodexo – לטפח ולפתח כל עובד ועובד, אישית ומקצועית

לא במקרה בחרנו להתמקד כאן בטיפים העוסקים באיזון נכון בין קריירה ופנאי – זה נושא שקרוב מאוד לליבנו. חברת Sodexo, מאמינה שכל אחד מהאנשים המוכשרים, המסורים והמקצועיים שעובדים בה, הוא קודם כל אדם. אנשים יש לטפח ולאפשר להם לרכוש כלים, להעשיר את הידע שלהם ולהתפתח.

חברת Sodexo מאחלת לכם שנה של הנאה והצלחה, בכל התחומים!