היסודות שלנו

50 שנים של צמיחה מתמשכת

Sodexo היא סיפור הצלחה מדהים של צמיחה כלל-עולמית מתמשכת, שאותו אנו מעוניינים לחלוק עמכם. להלן השלבים העיקריים של סיפור ההצלחה כפי שהתממש בצרפת וברחבי העולם:

Sodexo, שנוסדה על-ידי פייר בלון בשנת 1966, צמחה מתוך עסק משפחתי קטן ששורשיו במרסיי, צרפת, והפכה במהלך ארבעה עשורים למובילה עולמית בתחום מתן שירותים, ברמה הגבוה ביותר. המתכון להצלחתה ידוע ומוכר: התמקדות בצמיחה אורגאנית, גישה מוכוונת לקוח ותרבות ארגונית ייחודית, המשותפת לכלל העובדים.

1966

פייר בלון מייסד את Sodexo במרסיי, צרפת

פייר בלון, בן למשפחת יזמים, החליט לנטוש את עסקי ההסעדה הימיים שהקים סבו ולנסות את מזלו כיזם עצמאי, תוך הסתמכות על הניסיון העשיר של משפחתו, הקים עסק משלו, שהתמחה באספקת שירותי מזון לעובדי חברות, בתי ספר ובתי חולים. וכך, עם הון שעמד על כמה אלפי פרנקים ומסעדה יחידה, החלה ההרפתקה.

1976

חוזה מיקור החוץ הראשון לריבוי שירותים

החברה נכנסת לעסקי ה-multiservice דרך חוזה שנחתם מול סוכנות החלל הצרפתית (CNES) בגיאנה הצרפתית ואשר הביא להקמת החטיבה לניהול אתרים מרוחקים של החברה.

1978

Sodexo משיקה את פעילותה באזור פריז

 1971-1978

צעדים ראשונים לקראת התרחבות בינלאומית וגיוון

פייר בלון מבין במהרה, כי השוק הצרפתי מוגבל מדי וכי בתוך זמן קצר יגיעו לאירופה חברות אמריקניות מובילות, כשפניהן לתחרות. הוא מתמקד בהתפתחות מחוץ לגבולות המדינה ומשיק פעילות בבלגיה ולאחר מכן באיטליה ובספרד. במהלך עשור זה, Sodexo מרחיבה את עסקי האתרים המרוחקים שלה ומגיעה תחילה לאפריקה ולאחר מכן למזרח התיכון. בשנות ה-70 משיקה החברה גם פעילות חדשה נוספת: שוברי שירות (Service Vouchers).

1983

ההנפקה הציבורית הראשונה של מניות Sodexo בבורסה של פריז

1985-1993

הקבוצה מתפתחת ברחבי העולם

כשהיא נישאת על גל ההצלחה שלה בצרפת ובאירופה, Sodexo ממשיכה בהתרחבותה הגלובלית. הקבוצה מגיעה ליבשת אמריקה, לרוסיה ולדרום אפריקה ומחזקת את נוכחותה ביבשת אירופה.

1995

מס.1 בשירותי מזון ברחבי העולם

כתוצאה מן הבריתות שלה עם Gardner Merchant בבריטניה ועם Partena בשבדיה, Sodexo הופכת לחברה המובילה בשוק שירותי המזון.

1996

פתיחת עסקי ה-Service Vouchers and Cards (שוברי שירות וכרטיסים) בברזיל, בעקבות רכישת Cardàpio.

1998

חברה מובילה בשוק שירותי המזון של צפון אמריקה

המיזוג בין Marriot International ל-Sodexo foodservices וייסודה של Sodexo Marriot Services בארצות הברית, כאשר 47% מן ההון העומד שלה נמצא בבעלות Sodexo. החברה החדשה הופכת למובילה בשוק של צפון אמריקה.

2000

הקמת הקבוצה מס.1 בתחום ניהול האתרים המרוחקים

Sodexo ו-Universal Services מתמזגות ומקימות את Universal Sodexo, החברה המובילה בתחום הניהול של אתרים מרוחקים.

2000

תקופה של רכישות

לקבוצה מצטרפות Sogeres (צרפת) ו-Wood Dining Services (ארצות הברית). Sodexo רוכשת 53% מהון המניות של Sodexo Marriot Services. בארצות הברית, Sodexo Marriot Services הופכת לחברה בת בבעלות מלאה של הקבוצה ומשנה את שמה ל-Sodexo, Inc..

2005

מישל לנדל הופך למנכ"ל הקבוצה

הקבוצה מחליטה על הפרדה בין תפקיד המנכ"ל לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים. ב-1 בספטמבר, 2005 מתמנה מישל לנדל, שכיהן כנשיא ומנכ"ל של Sodexo North America מאז שנת 2000, למנהל הכללי של הקבוצה ומחליף בתפקידו את פייר בלון, שממשיך לכהן כיו"ר מועצת המנהלים. כמנכ"ל, לנדל יוזם את חידוש פניה של הקבוצה דרך שינוי האסטרטגיה והמיצוב.

2006

Sodexo חוגגת 40 שנה

נדרשו ארבעה עשורים של צמיחה יוצאת דופן כדי להפוך חברה קטנה של שירותי מזון מן העיר מרסיי לחברה גלובלית מובילה, אשר משפרת את איכות חיי היום-יום של האנשים שנהנים משירותיה ב-80 מדינות בכל רחבי העולם.

2008

מתיחת פנים למותג

החברה מרעננת גם את זהותה החזותית דרך עיצוב פשוט ומודרני יותר של הלוגו שלה, וזאת במטרה להגדיל את נראות המותג ואת ערכו. הקבוצה רוכשת את חטיבת ה-Service Vouchers and Cards של VR בברזיל והופכת לאחת משתי החברות המובילות בשוק הגדול ביותר בעולם.  Sodexo מבצעת רכישות נוספות, לרבות רכישת Zehnacker, אשר מביאה להכפלת גודלה בגרמניה והופכת אותה לחברה המובילה במגזר שירותי הבריאות במדינה זו.

2009

מיצוב חדש: Sodexo מפתחת מוצר חדש בשוק

Sodexo מציגה את המיצוב האסטרטגי החדש שלה ושמות חדשים לקוויה העסקיים (On-Site Service Solutions ו-Motivation Solutions), וכן משיקה ערוץ פעילות שלישי: Personal and Home Services (שירותים אישיים ושירותים לבית). רכישת Radhakrishna Hospitality Services Group (RKHS), החברה ההודית המובילה בשוק פתרונות השירותים באתר הלקוח, מגדילה פי שלושה את היקף פעילותה של Sodexo בשוק עצום זה. בצפון אמריקה, הקבוצה רוכשת את Comfort Keepers, אשר פועלת בתחום השירותים האישיים והשירותים לבית הממוקדים בקשישים.

2010

השקת תוכנית Better Tomorrow (מחר טוב יותר)

במטרה לאחד את יוזמות הקיימות שלה ואת פעילותה ברחבי העולם, Sodexo מגדירה שלושה נושאים בעלי עדיפות: קידום פעיל של תזונה, בריאות ורווחה; תמיכה בהתפתחותן של קהילות מקומיות וכן שימור הסביבה. בדירוג שנעשה על-ידי DiversityInc, של 50 החברות האמריקניות המובילות שמחויבות לקידום הגיוון, ממוקמת Sodexo במקום ה-1, אשר מעיד על הכרה בהישגי הקבוצה בכל הנוגע לשיטות עבודה המקדמות את ניהול הגיוון. www.diversityinc.com.

2011

מובילה בתחום מיקור החוץ

Sodexo זוכה במכרז לאספקת שירותי הסעדה ב-51 חדרי אוכל של חיל הנחתים ברחבי ארצות הברית. משרד ההגנה הצרפתי בוחר בפתרון השירותים המקיף של Sodexo, שמיועד לספק סביבת עבודה נוחה ומודרנית שמקדמת ביצועים ויעילות, עבור משרדיו החדשים בפריז. זו השנה השלישית ברציפות, Sodexo מדורגת שלישית בקרב החברות המובילות בעולם בתחום שירותי מיקור החוץ על-ידי קבוצה מקצועית הפועלת בענף – ה-International Association of Outsourcing Professionals.

2011

חטיבת ה-Remote Sites של Sodexo בהולנד פותחת את משרדיה הימיים ברוטרדם.

2013

Sodexo משיקה את שירותיה בישראל.