על מנת לצלוח את החורף ותחלואיו בשלום, חשוב לאכול בריא ונכון, תוך שימת דגש מיוחד על מאכלים המכילים נוגדי חמצון, ויטמין A, C ובטא קרוטן, אבץ ועוד ויטמינים ומינרלים המסייעים בחיזוק המערכת החיסונית, בהימנעות ממחלות ובהתמודדות עם זיהומים שונים. תפריט בריא ונכון, המשלב מרכיבים החשובים לגופנו וכולל גם שתייה מרובה, יכול לסייע לנו לעבור את החורף בקלות יחסית.

בהתבסס על ניסיוננו רב השנים, גיבשנו עבורכם מספר טיפים בנוגע למזונות שכדאי לאכול בעונת החורף, על מנת לחזק את הגוף ולהימנע ממחלות עד כמה שניתן.

 קנו לכם מסחטת מיצים, והיא תהיה חברתכם הטובה ביותר בחורף

עשו לכם הרגל – התחילו את הבוקר עם חצי כוס של מיץ טבעי מלא בויטמין C. גוונו ושנו מדי פעם את הפירות שמהם תכינו את המיץ, על מנת שתוכלו להתמיד לאורך זמן ולא יימאס לכם – פעם מיץ נהדר מתותים אדומים ובשלים, פעם מתפוזים וקלמנטינות, פעם מאשכוליות, פעם מקיווי. גם לימונדה טבעית מומלץ מאוד לשתות מדי פעם, ואם הפרי חמוץ לכם מדי (מה שנכון לעיתים גם לגבי הקיווי), הוסיפו מעט מים. גם מיץ רימונים נהדר לבריאות, עשיר מאוד בנוגדי חמצון ומומלץ לשתות ממנו.

 הפכו את הנשנושים לבריאים יותר ובעלי ערך מוסף

לצד המתוקים המאפיינים את החורף, פנו מקום בבטן גם לנשנושים טעימים ובריאים, העשירים בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, שבכוחם לשמור על המערכת החיסונית ולסייע בהתמודדות עם זיהומים שונים, שמאיימים על בריאותנו בעונה הקרה. יש המון אפשרויות לנשנושים שכאלה, וכדאי שתעשו לעצמכם הרגל לאמץ דווקא אותם כאשר אתם מתכרבלים מול הטלוויזיה: תערובת פקאנים, אגוזי ברזיל וגרעיני דלעת, ששלושתם עשירים באבץ, פלטת ירקות עם מקלות גזר, מלפפון ופלפל, המכילים ויטמין A (פלפל צהוב) ובטא קרוטן (גזר ומלפפון), בתוספת מטבל עשיר שאהוב עליכם במיוחד, פרחי כרובית וברוקולי, העשירים בנוגדי חמצון, בתוספת רטבים ביתיים, או מנה מפנקת של תותים, המכילים ויטמין C.

 אכלו מדי יום מנה המורכבת ממזונות מחממים

מזונות המוגדרים כמחממים, אינם רק תבשילים או מרקים, שהם חמים במובן המוכר שפירושו מוגשים בטמפרטורה גבוהה. אלו הם מזונות מסוימים שתורמים מאוד לחיזוק המערכת החיסונית, ולכן מומלץ לאכול מדי יום מנה המורכבת מהם, ובעיקר בחודשי החורף הקרים. בין התבלינים המוגדרים כמחממים תמצאו את הקינמון, הג’ינג’ר, הצ’ילי, ההל והציפורן ובין הירקות המחממים תמצאו את הבטטה, הגזר, הדלעת, הלפת והסלק. הכינו לכם ירקות מבושלים בתוספת קטניות או דגן, מרקים עשירים ומתובלים, ירקות ופירות בתנור (עם התיבול הנכון, מתקבל מעדן של ממש!) ועוד מאכלים רבים המבוססים על מזונות מסוג זה.

 העדיפו פחמימות מורכבות

כאשר קר לנו, רמת הסרוטונין בגופנו יורדת ובכך משפיעה על הזיכרון, על תחושת השובע ועל מצב הרוח. כאשר רמת הסרוטונין יורדת, אנו חשים צורך לאכול פחמימות. חשוב מאוד לאכול פחמימות, אך חשוב גם להקפיד על צריכת פחמימות מורכבות, כמו פסטה מקמח מלא, לחם מקמח מלא, אורז מלא ועוד, ולהימנע מצריכת יצר של מתוקים כמו עוגות ושוקולד. הפחמימה המורכבת תביא לאיזון ברמת הסרוטונין ותשפר את ההרגשה.

לעיתים, נראה שאכילה מאוזנת ובריאה היא תוצר של שעות עבודה רבות במטבח. אך כאשר מכירים את חומרי הגלם שעובדים איתם ומתנסים בבישול, באידוי ובהכנת המטעמים, מגלים שהעבודה אינה כה רבה, מהנה במיוחד ובצידה שכר רב – הבריאות שלכם ושל משפחתכם. אנו מציעים לכם להפוך את הכנת הארוחות לחוויה ולבשל יחד עם בני המשפחה, עם בן או בת הזוג ועם חברים.